عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 692
نویسنده : chabok

مالکی گفت: وکالت نه مشمول سرمایه گذاری و نه فعالیت اقتصادی مانند تولید و فروش کالا و خدمات است.

 جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در نشست خبری که امروز (شنبه شانزدهم اسفند ماه) برگزار شد، درباره مسائل روز وکالت اظهار کرد: مبنا و منشأ قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ اجرای سیاست کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اصل اقتصادی این قانون است و این اصل در فصل اقتصادی قانون اساسی آمده و چارچوب نظام اقتصادی را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی قانونگذار برای تبیین بهتر نظام اقتصادی قانون عادی اجرای اصل ۴۴ را در ۹۲ ماده به تصویب رساند و به موجب این قانون اشخاص و بنگاه‌های اقتصادی مکلف شدند مجوز اقتصادی خود را در پایگاه اطلاع رسانی مجوز کسب و کار ثبت کنند.

مالکی با اشاره به مراجع صادر کننده مجوز بیان کرد: ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون محاسبات عمومی شورا‌های شهر و روستا، اصناف، اتحادیه‌ها به عنوان مجاری صنفی تلقی شدند و فعالیت اقتصادی جمهوری اسلامی در راستای اصل ۴۴ شامل تولید، خرید و فروش کالا یا خدمات در زیر سه مجموعه فعالیت موسسات و شرکت‌های دولتی، فعالیت اقتصادی در صدر اصل ۴۴ تقسیم شده است.

نادیده انگاشتن فعالیت‌های اقتصادی بخش های مختلف مستوجب مجازات است

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز بیان کرد: همچنین قانونگذار به فعالیت اقتصادی بخش‌های مختلف پرداخته و نادیده گرفتن آن‌ها را مستوجب مجازات دانسته است.

وی با بیان اینکه به موجب مواد قانون سازمان‌هایی مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی می‌شوند که فعالیت اقتصادی داشته باشند گفت: همچنین آن‌هایی که مشمول صدور مجوز کسب و کار ذکر شده در این قانون باشند جزء کسب و کار هستند، اما وکالت نه مشمول سرمایه گذاری و نه فعالیت اقتصادی مانند تولید و فروش کالا و خدمات است.

ماهیت کار کانون‌های وکلای دادگستری ارائه خدمت عمومی است نه سرمایه گذاری

مالکی اظهار کرد: ماهیت کار کانون‌های وکلای دادگستری ارائه خدمت عمومی است نه سرمایه گذاری و در هیچ جای دنیا کانونی را سراغ نداریم که عمل وکالت را سرمایه گذاری بدانند و دوستانی که در صدد تحریف اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی هستند، بگویند در کدام کشورهای دنیا در کانون وکلا سرمایه گذاری می‌کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: نه کانون‌های وکلای دادگستری خرید و فروش انجام می‌دهند و نه کار وکالت فروش خدمات است، بلکه وکالت عقد است، وکالت در باب متاجر نیست تحریر الوسیله حضرت امام خمینی، مکاسب و کتاب‌های دیگر به هیچ وجه وکالت را زیر مجموعه عقود مغابنه‌ای قرار نداده اند و حتی شرط عِوض هم جزء مقتضای عقد وکالت نیست.

وی گفت: کانون‌های وکلا اساسا خروج موضوعی از اصل ۴۴ قانون اساسی دارند و به دلیل ماهیت غیر دولتی خود هم نمی‌توانند مشمول ضمانت اجرا‌های کیفری و اداری قرار گیرند.

مالکی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: برخلاف شبهات موجود به وضوح خروج کانون وکلای دادگستری از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: کلمه عام مجوز که افاده هر مجوزی است پس از ایراد شورای نگهبان تبدیل به مجوز کسب و کار شد و از آنجایی که کانون وکلا به موجب ماهیت خود مجوز کسب و کار صادر نمی‌کند بلکه صرفا پروانه وکالت را صادر می‌کند و بر همین اساس مصوبه اخیر شامل کانون وکلای دادگستری نیست و از شمول مراجع صادر کننده مجوز کسب و کار هم خارج هستند.

کانون‌های وکلا یک ریال هم از بودجه دولت استفاده نکردند

وی با بیان اینکه کانون‌های وکلا از همان ابتدا خود را خارج از ماهیت کسب و کار می‌دانستند گفت: کانون‌های وکلا یک ریال هم از بودجه دولت استفاده نکردند و برخلاف تصورات و شبهات مطرح شده در فضای مجازی قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی شامل کانون‌های وکلای دادگستری نیستند و اصرار کانون های وکلا به مجلس و شورای نگهبان برای تصریح به خروج از کانون وکلا برای پیشگیری ار تفاسیر ناصوابی بود که امروز شاهد آن‌ها هستیم.

مالکی تصریح کرد: برای جلوگیری از تفاسیر اشتباه و شبهات موجود از شورای نگهبان و مجلس درخواست کردیم تا خروج کانون‌های وکلای دادگستری را از قانون ذکر کنند که این موضوع میسر نشد.

وی با اشاره به اصلاح آیین نامه لایحه دادگستری گفت: در حال حاضر این لایحه برای اظهار نظر کانون‌های مختلف داده شده است و جهت تصویب نهایی به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

کسب و کار تلقی شدن وکالت باعث می‌شود تا فاجعه ملی در کشور رخ دهد

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیامد کسب و کار تلقی شدن وکالت چیست گفت: این کار باعث می‌شود تا فاجعه ملی در کشور رخ دهد و وکیل دادگستری همان راهی را می‌رود که فعالان اقتصادی انجام می‌دهند و برهمین اساس مراجع کانون نمی‌توانند نقش خود را ایفا کنند و دود این قضیه به چشم مردم وارد می‌شود.

وی با اشاره به ارسال نامه به وزیر بهداشت برای تزریق واکسن به وکلا گفت: وکلا هر روزه در دادگستری‌ها و زندان‌ها هستند و در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و از جهت یادآوری شرایط وکلا مطرح شد تا از آنجایی که آن‌ها در شرایط سخت هستند، فراموش نشوند و این انتظار غیر منطقی نیست.

کماکان آزمون ورودی کارآموزی وکالت را برگزار خواهیم کرد

مالکی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره زمان برگزاری آزمون وکالت در سال آینده و احتمال لغو این آزمون برای همیشه اظهار کرد: مسئولیت برگزاری آزمون برعهده سازمان سنجش است و هر تصمیمی که بگیرد لازم الاجرا است و در چارچوب ضوابط نظارت انجام می‌شود و کانون‌های وکلای مرکز و استان‌ها دخالتی در این امر ندارند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: به موجب قانون کانون‌های وکلا هر سال باید حداقل یک آزمون را برگزار کنند و آزمون معمولا در آذر ماه برگزار می‌شود و مجددا آزمون در سال آینده با توجه به شرایط ممکن است برگزار شود و ما از وضعیت به وجود آمده متأسف هستیم.

وی با اشاره به وضعیت آزمون گفت: ما تابع قانون هستیم و هر ساله آزمون با توجه به ظرفیت مورد نیاز قوه قضاییه برگزار می‌شود و کماکان آزمون ورودی کارآموزی وکالت را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/


تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 693
نویسنده : chabok
عضو شورای عالی بورس گفت: به علت عدم توسعه یافتگی و کمبود نهادهای مالی، بازار سرمایه به اخبار و شایعات وابستگی دارد و کمتر تحلیل در آن نقش پیدا می‌کند.
 
سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در پاسخ به این سوال که بورس ایران یا شارپ مثبت بالا می‌رود و یا شارپ منفی می‌خورد، در حالی که در بازارهای جهانی نوسانات مثبت و منفی وجود دارد، اما سهامدار را از خود نمی‌راند، علت روند نامتعادل و حرکت یک طرفه در بازار سرمایه ایران چیست؟ پاسخ داد: موضوع اقتصاد کلان و برتری اقتصادی (یارانه، تورم و...) سبب نوسانات شدید در اقتصاد ایران شده است و ما تنها کشوری هستیم که ۴ دهه تورم ۲ رقمی تجربه کردیم.

او ادامه داد: در ساز و کارهای داخلی بازار، ما فرایندهای سد سازی داریم که این فرایندها سبب، جلوگیری از حرکت بازار برای کشف واقعی قیمت در کوتاه مدت می‌شود، بنابراین معمولا سرریز اتفاقات سیاسی و اقتصادی در بازار سبب طولانی شدن روند بازار می‌شوند و این موضوعات باعث می‌شوند که به طور مرتب بازار را یک طرفه ببینیم.

بیدگلی در ادامه تاکید کرد: به علت غیرحرفه‌ای بودن برخی از سرمایه گذاران و عدم توسعه یافتگی و کمبود نهادهای مالی و ابزارهای مالی، بازار سرمایه به اخبار بسیار صریح و یا شایعات وابستگی دارد و کمتر تحلیل در آن نقش پیدا می‌کند، برای همین معمولا حرکت‌های بازار یک طرفه است.

عضو شورای عالی بورس در پاسخ به این سوال که با توجه به ثبات قیمت دلار و اخبار مثبت برای شرکت‌های صادرات محور، پس چرا بازار سرمایه روند خود را تغییر نمی‌دهد و بورس ایران منتظر چیست؟ بیان کرد: بازار سرمایه نیاز به نقدینگی دارد و نرخ قطعی ارز و ابهامات سیاسی باید مشخص شوند، تا مجدد روند خود را تغییر دهند و همچنین مجدد اعتماد سهامداران باز گردد.

بیدگلی در ادامه بیان کرد: در دوره ای، خبر خوب اقتصادی، برای بازار بد بود و بازار را منفی می‌کرد و برعکس، یعنی بازار برای رشد و کاهش منتظر تغییر نرخ دلار بود و این سبب ایجاد چالش برای بازار و سیاست گذاران اقتصادی شده بود، زیرا سیاست گذران اقتصادی به علت ورود میلیون‌ها سرمایه گذار از طبقه متوسط توقع نداشتند که بازار با ریزش مواجه شود، ولی از طرفی می‌دانستند که کاهش قیمت دلار سبب ریزش بازار می‌شود.

او در پایان تاکید کرد: کاهش قیمت دلار حاصل گشایش‌های واقعی حضور ایران در اقتصاد بین المللی است، در این صورت بسیاری از شرکت‌ها اگرچه از نظر ارزش جایگزینی با کاهش قیمت دلار ارزششان کاهش می‌یابد، اما به دلیل افزایش درآمد انتظاری در سال‌های آتی می‌توانند آن کاهش ارزش را جبران کنند و وضعیت مطلوب تری داشته باشند.

 

 
منبع: باشگاه خبرنگاران

 


تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 653
نویسنده : chabok
افزایش تعداد واکسن‌هایی که علیه بیماری کووید-۱۹ ساخته شد و مجوز استفاده اضطراری گرفته‌اند یک خلأ بزرگ را در صنعت تجهیزات پزشکی دنیا به رخ کشید: کمبود سرنگ مخصوص واکسیناسیون.
 
                                                   کمبود جهانی سرنگ برای واکسن کرونا

به گزارش تابناک، روزنامه همشهری نوشت: «با شروع پاندمی کووید-۱۹ بسیاری از شرکت‌های تحقیقاتی پزشکی در دنیا برای ساخت واکسن این بیماری و ایمن‌سازی‌ مردم سراسر جهان آغاز به‌ کار کردند اما آن چه در این میان مغفول ماند، تولید تجهیزات لازم برای واکسیناسیون همتراز با تولید واکسن‌ها بود.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: «معضل از آنجا شروع شد که در اواخر نوامبر ۲۰۲۰ یک ایمیل فوری به یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سرنگ‌سازی‌ دنیا به نام کارخانه سرنگ‌سازی‌ و تجهیزات پزشکی هندوستان رسید. این ایمیل از یونیسف زده شده بود و محتوای آن نیاز شدید به سرنگ برای واکسیناسیون کووید-۱۹ بود. درخواست آنها سرنگی کوچک‌تر از حد معمول اما در حجم عظیم بود. راجیو ناث، مدیرعامل این شرکت در هندوستان که میلیون‌ها دلار برای آماده‌سازی‌ کارخانه‌های سرنگ‌سازی همسو با موج عظیم واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ هزینه کرده است، در پاسخ به این ایمیل نوشت: «مسئله‌ای نیست. ما می‌توانیم این میزان سرنگ را زودتر از هر کارخانه دیگری برای شما فراهم کنیم.»

توجه دیرهنگام به مسئله کمبود سرنگ

معضلی که در کوران ولع کشورهای دنیا در مسیر رقابت برای خرید واکسن خودش را نشان داد، سرنگ بود. اگر وسیله تزریق واکسن به اندازه کافی در اختیار مراکز درمانی نباشد، ویال‌های واکسن نیز بی‌فایده خواهند بود. مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا می‌گویند آنها به اندازه کافی سرنگ واکسن ندارند. در ژانویه برزیل صادرات سرنگ و سوزن را پس از آن که واکسیناسیون عمومی در این کشور کم شد، محدود کرد. اما یک مسئله پیچیده در زمینه کمبود سرنگ، نوع خاص آن برای واکسیناسیون است. سرنگ‌های در دسترس در دنیا برای واکسیناسیون با فایزر مناسب نیستند. برای مثال برای استفاده بهینه از هر ویال واکسن فایزر یک سرنگ باید دوز دقیق ۰.۳ میلی‌لیتر داشته باشد. سرنگ‌ها همچنین باید فضای مرده کمی - فاصله کم بین پیستون و سوزن پس از تزریق کامل دوز - برای به حداقل‌رساندن ضایعات داشته باشند. ژاپن ‌ماه گذشته اعلام کرد که در صورت عدم‌ تامین کافی سرنگ‌های خاص واکسیناسیون، ناچار ویال‌های واکسن فایزر را منقضی خواهد کرد. در ژانویه، سازمان غذا و دارو به مراکز درمانی در آمریکا گفت می‌توانند دوزهای بیشتری از ویال‌های فایزر خارج کنند؛ چرا که برخی از بیمارستان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که هر ویال واکسن برای تلقیح ۶ یا ۷ نفر کفایت می‌کند. اینگیرید کاتز، مدیر انستیتوی بهداشت جهانی هاروارد می‌گوید: بسیاری از کشورها گرفتار معضل کمبود سرنگ شده‌اند. این که زیرساخت‌های بسیاری از کشورهای دنیا با وجود تولید واکسن‌های مناسب، هنوز برای این نوع خاص از سرنگ‌ها آماده نیست یک طنز اساسی است. کارشناسان می‌گویند دنیا فقط نزدیک به ۸ تا ۱۰ میلیارد سرنگ برای واکسیناسیون کووید-۱۹ احتیاج دارد. پارشانت یاداف، یکی از مقامات اصلی مرکز پیشبرد جهانی و کارشناس تجهیزات پزشکی می‌گوید: در سال‌های گذشته، فقط ۵ تا ۱۰درصد از کل ۱۶میلیارد سرنگ ساخته‌شده فقط برای واکسیناسیون و ایمن‌سازی‌ استفاده می‌شد. کشورهای ثروتمندتر مانند آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان میلیون‌ها دلار برای ساخت واکسن‌های کووید-۱۹ هزینه کرده‌اند و کمتر سرمایه‌گذاری دولتی برای ساخت سرنگ هزینه کرده است.

سازنده‌های بزرگ سرنگ دنیا

صنعت سرنگ‌سازی‌ باید همپای تقاضای جهانی پیش برود و در این بین بکتون دیکینسون، یک سازنده بزرگ سرنگ در نیوجرسی آمریکا ادعا کرده است که بیش از ۱.۲میلیارد دلار طی ۴سال آینده برای افزایش ظرفیت ساخت سرنگ در مسیر مواجهه و مبارزه با پاندمی کرونا هزینه خواهد کرد.

آمریکا، بزرگ‌ترین تامین‌کننده سرنگ از نظر فروش است. آمریکا و چین در صادرات بسیار با محموله‌های ترکیبی سالانه به ارزش ۱.۷میلیارد دلار بسیار به هم نزدیک هستند. در حالی‌ که هند با ۳۲میلیون صادرات در سال ۲۰۱۹ نقش کوچکی در این میانه دارد، ناث، مدیرعامل کمپانی سازنده سرنگ هندوستان این را یک فرصت بزرگ برای شرکت خود می‌داند. هر کدام از سرنگ‌های او تنها با قیمت ۳سنت به فروش می‌رسد اما سرمایه‌گذاری کلی او قابل توجه است. او نزدیک به ۱۵میلیون دلار برای تولید انبوه سرنگ خاص سرمایه‌گذاری کرده است که مساوی است با یک‌ششم از فروش سالانه. در ‌ماه مه او به تهیه‌کنندگان جدید در ایتالیا، آلمان و ژاپن قالب‌های جدید سفارش داد تا انواع بدنه و پیستون‌ها را برای سرنگ‌های او بسازند. همچنین ۵۰۰ کارگر جدید به خط تولید خود اضافه کرده است تا در هر دقیقه ۵۹۰۰ سرنگ تولید کند. به‌ گفته یونیسف، این کمپانی به‌زودی ۳.۲ میلیون از سرنگ مخصوص واکسیناسیون را به‌ دست آنها خواهند رساند. به‌ گفته ناث آنها تاکنون ۵۰ میلیون سرنگ به دولت ژاپن و بیش از ۴۰۰میلیون سرنگ به هندی‌ها برای تلقیح واکسن فروخته‌اند. بیش از این تعداد نیز در خط تولید است که شامل یونیسف و برزیل می‌شود.»

 

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس chabokmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com